Ranger Spikes

ranger-spikes

Ranger Spikes (HoN 17) je doplnok zo sféry poznania (lore) za cenu 2 zdrojov. Jeho vlastnosť je Past (Trap), a má nasledovný text:

Vylož Hraničářské bodce (Ranger Spikes) samostatně do oblasti odhalení.

Pokud nejsou Hraničářské bodce připojeny k žádné kartě, připoj je k následujícímu nepříteli (je-li to možné), který vstopí do oblasti odhalení.

Hráči neprovádějí zkoušku střetnutí proti nepříteli s tímto doplňkem. Tento nepřítel získává -2 ohrožení (Threat).

Po dlhej, dlhej dobe tu máme ďalšiu pascu. Prvá, doplnok Forest Snare (Core 69), bola uvedená hneď v základnej sade. Stojí síce 3 zdroje, ale zabrániť nepriateľovi útočiť príde každému hráčovi vhod. Veľké plus je, že pascu môžeme zahrať na nepriateľa podľa našej voľby. V dnešnej dobe máme pascí k dispozícii už viac a všetky sú vo sfére poznania. Ich prácou je vlastne manipulácia s kartami stretnutia.
Počínajúc doplnkom Ranger Spikes sú pasce hrané do oblasti odhalenia, a chytí sa do nich prvý odhalený, respektíve vstupujúci, nepriateľ. Týmto tak trochu strácame kontrolu nad tým, čo v pasci skončí. Našou prioritou je, ak beriem do úvahy opisovaný doplnok, aby sa do pasce chytil nepriateľ s vysokou silou útoku, nepríjemným povinným efektom pri stretnutí s hráčom, alebo s vysokým ohrozením. Nepriateľ uväznení v tejto pasci má znížené ohrozenie o hodnotu 2, a hráči s ním nemusia robiť kontrolu stretnutia, teda logicky sa s ním nestretnú. Každému je jasné, že polapenie vrán, alebo netopierov nebudeme považovať za úspech. Preto sa týmto situáciám chceme za každú cenu vyhnúť. Musíme teda poznať aspoň vrchnú kartu stretnutia. Vďaka tomu zistíme, či je pre nás výhodné hrať pascu do oblasti odhalenia. Pomoc nám ponúkne samotná sféra poznania efektmi na kontrolu kariet stretnutia. Hrdina Denethor (Core 10), spojenec Henamarth Riversong (Core 60), udalosť Rumour from the Earth (RtM 124), Risk Some Light (SaF 136), a mnohé ďalšie, to sú karty vďaka ktorým nevstúpime po tme do neznámej miestnosti.

ffg_rumour-from-the-earth-rtm

S množstvom pascí sa dá postaviť hrací balík zameraný na tieto doplnky. Vo sfére poznania máme hrdinu menom Damrod (TLoS 3). Ten umožňuje zlacniť o 1 zdroj práve zahranú prvú pascu. Zľava je možná až na nulovú hodnotu. Keď sa do nejakej pasce chytí nepriateľ, potiahneme si 1 kartu. Výborný základ pre tematický balík. Aby však správne fungoval, potrebujeme mať karty pascí na ruke. V hracom balíku nám ich nájde spojenec Master of the Forge (SaF 134). Najvyšší doplnok v odhadzovacom balíku vráti na ruku Erebor Hammersmith (Core 59). Musíme si len ustrážiť, aby tým doplnkom bola pasca. Konkrétnu pascu podľa nášho výberu nájde v odhadzovacom balíku spojenec Anborn (TBG 114). Vidíme, že recyklovať tieto doplnky nie je žiadny problém. Ten by však mohol nastať ak by sme pridlho čakali na tú prvú. Naša stratégia by tak dostala vážne trhliny. V tomto prípade sa spoľahneme na ťahanie kariet, čo nie je pre sféru poznania žiadny problém.

Ak sme náhodou dostali na ruku pascu až potom ako už nejaký nepriateľ v hre je, nemusíme vešať hlavu. Máme zopár možností ako ho dostať zo stretnutia s hráčom späť do oblasti odhalenia, kde už na neho bude čakať prázdna pasca. Už v základnej sade je na to vhodná, nie je veľmi často používaná, udalosť A Light in the Dark (Core 52). Vybraný nepriateľ v stretnutí s hráčom sa vráti do oblasti odhalenia. Hrdina Pippin (EaAD 56) zo sféry duchovnej má reakciu, ktorá garantuje po stretnutí s nepriateľom jeho návrat späť do oblasti odhalenia, pod podmienkou zvýšenia hráčovho ohrozenia o hodnotu 3. Reakcia však funguje len ak všetci hrdinovia hráča majú vlastnosť Hobit (Hobbit).
Pre správny hrací balík zameraný na pasce budeme hľadať nejaké možnosti hlavne vo sfére poznania. Spojenec Ithilien Archer (EaAD 63) potom ako zaútočí a udelí zranenie nepriateľovi, môžeme ho vrátiť do oblasti odhalenia. Spojenec Mablung (TLoS 5) po vstupe do hry zvýši vybranému nepriateľovi až do konca kola cenu stretnutia o 5, a následne sa môže s týmto nepriateľom stretnúť, alebo ho vrátiť do oblasti odhalenia.

damrod

Podržať nepriateľa v oblasti odhalenia bez nutnosti sa s ním stretnúť, len za 2 zdroje? To ponúka doplnok Ranger Spikes. Nezabúdajme, že možnosť stretnúť sa s nepriateľom dobrovoľne, zrušená nie je. Ja odporúčam držať v oblasti odhalenia len jednu pascu. Pri ich vyššom počte sa nepriateľ chytí do všetkých prázdnych pascí. Výnimkou sú situácie ako v scenári Střetnutí na Skalbalu (Conflict at the Carrock) so štyrmi obrami, ktorí všetci naraz vstúpia na scénu. Vtedy hráč rozhoduje, ktorý obor skončí v akej pasci.
Ranger Spikes je fantastický doplnok, ktorý si nájde miesto v ktoromkoľvek hracom balíku.

Reklamy
This entry was posted in Recenzie and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Ranger Spikes

  1. didge píše:

    Ahoj,karta je pěkně vysvětlená,díky.Měl bych ještě dotaz na další dvě pasti ze třetího rozšíření v cz.Otrávené kůly dám do odhalení,v dalším kole přijdou nepřátelé a napíchnou se.Pokud je cena střetnutí vyšší,zůstanou v odhalení a na konci kola dostanou dvě zranění.Pokud je ohrožení nižší jdou se mnou do střetu?Ithilienská propast.Na nepřítele s tímto doplňkem smí útočit jakákoli postava.Mohu útočit s jakoukoli kartou do oblasti odhalení nebo to má úplně jiný význam.Vůbec tomu nerozumím.Mohl by si mě odpovědět.Díky.

    Like

  2. Laco píše:

    Čau. Otrávené kůly udeľujú nepriateľovi len 2 zranenia na konci kola. Žiadnym spôsobom nezabraňujú, aby sa nepriateľ stretol s hráčom. Takže ak je tvoje ohrozenie vyššie alebo rovné ako cena stretnutia nepriateľa, stretne sa s tebou.
    Ithilienská propast ti umožní útočiť na nepriateľa, ktorý sa do tejto pasce chytil akoukoľvek postavou.Stále však môžeš útočiť len vo fáze boja keď vyhlasuješ svoje útoky (mimo kariet, ktoré povolujú útok v inej fáze). Jediná výhoda tejto pasce je, že ak nepriateľ zostane v oblasti odhalenia môžeš na neho zaútočiť všetkými dostupnými postavami.

    Like

  3. didge píše:

    Díky

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s