Expecting Mischief

Expecting Mischief (OHaUH 18) je udalosť vo sfére poznania (lore) za cenu 1 zdroja. Na karte nájdeme len nasledovný text (voľne preložené):

Hraj vo fáze úlohy, pred odhalením kariet stretnutia.
Akcia: Udeľ 2 zranenia prvému nepriateľovi odhalenému z balíka stretnutia počas tejto fáze.

Karta je akýmsi druhom efektu udelenia priamych zranení na slepo. Spôsobuje to fakt, že ju môžeme hrať len vo fáze úlohy, ešte pred odhalením kariet stretnutia, čo nezaručuje zásah. S vyšším počtom hráčov stúpa šanca na odhalenie nejakého nepriateľa. V sólo hre je to trocha horšie. Tu si nemôžeme dovoliť plytvať zdrojmi, pričom nemáme istý výsledok zahraného efektu. Bez znalosti o tom, aké karty budú odhalené sa to neoplatí. Našťastie máme hráčske karty aj na kontrolu balíka stretnutia. V tomto prípade sú pre nás dôležité karty na nahliadnutie do neho. Hrdina Denethor (Core 10), či spojenec Henamarth Riversong (Core 60) sa zhostia tejto úlohy na výbornú. Keď po nahliadnutí zistíme, že bude odhalená karta nepriateľa a efekt udalosti Expecting Mischief zapasuje do našej stratégie, nemusíme váhať s jej zahraním. Nahliadnutie do balíka v hre viacerých hráčov nie je potrebné. V scenároch s veľmi nízkym počtom nepriateľov, čo predstavuje menej ako štvrtinu balíka stretnutia, neodporúčam zaradiť do hracie balíka udalosť Expecting Mischief. Jej efektívnosť je minimálna.

Expecting Mischief je ideálny spôsob ako sa okamžite zbaviť odhaleného nepriateľa s 2 bodmi zdravia. Vďaka tomu sa vyhneme efektu pri odhalení, náporu, alebo inej nepríjemnej udalosti, ktorý sa nachádza na práve zostrelenom nepriateľovi. Keď mi bude známe, že odhalený bude silnejší nepriateľ s väčším množstvom bodov zdravia, môžem zahrať viac kópií udalosti Expecting Mischief za účelom zvýšenia sily efektu, aby som ho zmietol zo stola bez jediného škrabanca na brnení. Ako som spomínal, udalosť spôsobuje priame zranenia, sila obrany nepriateľov sa teda neberie do úvahy. Pre zvýšenie účinnosti je možné spojiť opisovanú kartu s inými efektmi udeľujúcimi priame zranenia. Vo fáze úlohy rovnakú činnosť vykonáva aj hrdina Thalin (Core 6). S jeho pomocou sa dostaneme celkovo na hodnotu 3 v počte udelených zranení. To nám umožňuje zbaviť sa ešte silnejších nepriateľov bez toho, aby oni nejako ovplyvnili priebeh hry. Okamžite po odhalení nepriateľa dokážeme hrať reakciu na karte udalosti Fresh Track (TLD 78) a udelíme mu tak 1 zranenie. To sme už na hodnote 4 v počte udelených priamych zranení. Udalosťou Hail of Stones (RtR 32) zareagujeme trocha neskôr, po odhalení kariet stretnutia, ale v kombinácii s Expecting Mischief zabijeme nepriateľa ešte v oblasti odhalenia. Nevyhneme sa tak škodiacim efektom karty, ale s nepriateľom sa nemusíme zaoberať vo fáze boja.

Udalosť Expecting Mischief mala patriť do sféry taktiky (tactics). Aspoň jej efekt sa tam určite radí. Ponechajme však takúto možnosť zneškodniť odhaleného nepriateľa aj pre sféru poznania. Tá je zväčša zameraná inak ako na boj a efekt opisovanej karty jej príde v určitých situáciách vhod.
Písal som o kombináciách kariet za účelom zvýšenia sily efektu karty. Samozrejme ten je problém vyhnať na maximálnu hodnotu. Všetko záleží od stratégie, vybraných hrdinov a zložení hracieho balíka.
Nezabudnime ani na cenu karty. 1 zdroj výmenou za smrť nepriateľa, ktorý by narobil veľa škody nejakým efektom pri odhalení, či náporom a neskôr aj svojou prítomnosťou v stretnutí s hráčom, sa určite vyplatí.

Reklamy
This entry was posted in Recenzie and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s